-->

الجمعة، 20 فبراير 2015

الكتاب القديم



 انا محمد شاب ابلغ من العمر 20سنة اعيش مع امي وابي مسافر يعمل في الخارج

 ولا اعلم متي سوف يرجع انا وامي كونا عايشين في بيت وحصل زلزال ووقع

 البيت وروحنا قعدنا عند خالتي بس الصراحة مكنتش مرتاح ولما تعبت جداتي التي

 كانت تعيش لوحدية روحنا نعيش معها حتي توفات وعشت انا وامي في البيت كان 

بيت الي حد ما قديم ولكن استقرينا فية قصتي بدات لم كنت بتفرج علي البيت الي 

هعيش فية انا وامي البيت كان عبرة عن 3 غرف غرفتين معيشة والثالثة كان فية 

مكتبة كبيرة انا كنت اول مرة اعرف ان جداتي كانت بتحب الكتب قفلت الاوضة 

ودخلت نامت بس الاوضة كانت مرعبة شوية كنت حاسس ان في حاجة بتتحرك 

بسرعة اناقولت يمكن كنت بحلم ولا حاجة صحيت تاني يوم لقيت امي مش في 

البيت دخلت اوضة المكتبة عايز اشوف اي نوع الكتب الي موجودة في المكتبة 

دخلت المكتبة كان علية تراب وعنكبوت مسحت التراب وشوفت الكتب كان فيها 

كتب عادية كتير بس في واحد بس هو الي مش عادي كان لونة اسود هوالي لفت 

انتباهي لم فتحتو لقيت الورق بتاعو زي مايكون ورق بردي سمعت صوت الباب 

فخرجت ملقتش حد دخلت اوضتي ونامت لمدة خمس دقائق وصحيت لقيت الكتاب 

جاني علي السرير بس انا مش فاكر اني خت الكتاب معاية فتحت الكتاب لقيت 

الكتاب عبارة عن طلاسم محدش يقدر يفهمها بس ممكن يقراها لانة كلام شبة العربي

 بس مقلوب يعني مستحيل هفهم منة حاجة روحت المكتبة عشان اشوف ممكن القي 

حاجة تانية لقيت رف علي كتب سحر_ واعمال سفلية_ تحضير جن_انا قولت في 

بالي معقول تكون جداتي بتحضر جن وبتعمل سحر وامال سفلية انا خت الكتاب 

الاسود دة ودخالت بيناتو علي النت في صفحات ما وراء الطبيعة لاني حاسيت ان 

الكتاب لي علاقة بما وراء الطبيعة ودخلت موصفات الكتاب ( انا لقيت كتاب اسود 

وورقة من البردي ويوجد بة طلاسم واسمة (سحر تحت الارض ) هو دة الاسم الي 
لقيتو في ظهر الكتاب وقولت اشوف ردوهم تاني يوم الرد كان من احدي المواقع ان

 دة كتاب من السحر القديم ولا يجب قرات اي حرف منة لانو يسبب في تحضير 

الجن وموقع اخر يقول (من يملك هذا الكتاب يجب ان يحذر لان هذا الكتاب يحضر

 الجن ويسبب في حدوث لعنة واذا مات الشخص الذي كان يحضر منة يختفي الجن

 تيقي العنة في البيت الذي تم قراتو فيها واذا كانت قد وجدت هذا الكتاب فانت ميت 

لا محالة انا قريت اخر جملة وانا بضحك وبقول انا هموت طب لية وانا مقرتش 

حاجة الموبيل رن لقيت امي بتقولي انا عند خالتك لانة تعبانة معش هغيب كام يوم 

انا قولتها ماشي وبعدها دخلت المكتبة ومعاية الكتاب وقولت انا لازم احرق الكتب 

دية ولحقتش اكمل كلامي لان باب الاوضة اترزع وسمعت حد يبقفلو علية من برة 

جريت نحية الباب عشان احاول افتحو لكن مفيش فايدة والنور قطع وفي عز الظلمة 

شوفت قطة جي علي عينها حمرا زي الدم وهي لونة اسود النور جي علية هي وبس 
وجي علية بهدوء انا قولت ( اعوذ باللة من الشيطان الرجيم بسم اللة الرحمن الرحيم 
) بس لسة قلبي مقبوض قريت ايات الكرس بس الحمد للة النور رجع والباب كان 

مفتوح بس لس سامع صوت القطة خرجت برة الاوضة وكنت مرعوب وكلامت امي 
وقولتها ماما انا عايز امشي من هنا البيت في حاجة غريبة قالتي خالص انا ساعة وهجيلك نتكلم _انتظرو الجزء الثاني 

اقرا في

اغانى (453) أخبار (285) دراسة جدوي (264) صور (242) برامج (232) وصفات (213) تصميمات ليزر (192) ويندوز (171) افلام اجنبى (165) مشاريع صغيرة (160) تصميمات ليزر مجانى (159) قصص واقعية (154) علاج (147) مقالات (144) تصميمات cnc مجانى (143) خشب ليزر (140) تقطيع خشب ليزر (136) ديكورات (130) مشاريع كبيرة (127) توك شو (108) طريقة علاج (100) منوعات (92) كلمات اغاني (91) هدايا (91) اجابات كلمات متقاطعة (89) معلومات طبية (89) android (87) علب متعددة الاغراض (84) CV المشاهير (82) شروحات (80) مسلسلات (80) جمال (79) الطب و الصحة (76) مسلسلات عربية (76) اجابات رشفة (72) اجابات فطحل العرب (69) مسلسلات اجنبية (68) بنات (66) قصص الاطفال (66) نحو (63) أماكن مسكونة (60) الغاز ذكاء (58) الربح من الانترنت (54) قصص رعب (54) أندرويد (53) الطب البديل (52) برامج محمولة (52) اناقه وجمال (49) صحة (48) انترنت (45) مسلسلات تركية (45) تحف وانتيكات (44) video (43) أنترنت (43) قصص الحب (43) تصميمات cdr (42) internet (40) عجائب وغرائب (40) لوحات - تابلوهات (40) نصائح (39) تفسير حلم (38) الأخبار (37) خلفيات (37) العناية بالبشرة (36) العناية بالشعر والبشرة (31) الربح من الأنترنت (19) الطب والصحه (18) تصميمات ماكينة الليزر (16) videos (15) تصميمات للعيد (13) صحة الطفل (13) العناية بالشعر (8) غرائب وعجائب (4) غرائب المخلوقات (3) تصميمات فوانيس خشب (2) صحة المرأة (2) قصص واقعيه (2) طرق العناية بالرموش (1) غرائب التقنية (1)